Tillbaka till verkligheten

Efter min 18 månaders ledighet är det åter dags att ta itu med verkligheten..

Det har hänt massor på dessa 18 månaderna.. Gick ifrån jobbet 20 januari, då var jag gravid i v 32. 10v senare kom våran lilla prinsessa Izabella till världen (gick över 13 dagar) så den 12 April 2012 tittade hon ut, sen den dagen blev livet aldrig det samma igen.. Oj vad fort det förändrades, men så underbart har varit och är !
Mycket har man fått uppleva. Trots sömnlösa nätter fyllda med gap och skrik, påfrestande situationer, stress har fått en annan mening. Men även den glädjen som har kommit trodde jag var obeskrivlig!
Ordet "Jag" har försvunnit och är numera "vi" eller "izabella" .. Egentiden man hade massor av innan är helt borta, nu uppskattar man ett toabesök ifred ..

Allt man har fått följa med izabella på under hennes livsresa varjedag är en gudagåva !
Jag har älskat varje minut av min mammaledighet, nä nu ljög jag, många stunder har jag ringt i ren panik till hennes pappa och gråtit och varit hysterisk och nästan bett på mina bara knän om att han ska komma hem och ta hand om SITT barn ! I de lägen har jag inte ens betonat det som vårt ;) men det har gått över likna snabbt som det kom.
Men när jag ser tillbaka på mammaledigheten kan jag inte annat än att le lite för mig själv.
Allt jag har varit först med att se av Izabellas framsteg är helt fantastiskt..

Men nu är det som sagt dags att återvända till verkligheten igen..
Mjukstartar med 16-21 ikväll ,
Imorgon blir det 7-15 med körlektion 16:15-18:10 och sen teori 18;30-21;00

HEJDÅ DET LUGNA HÄRLIGA LIVET
HEJ MITT VARDAGS-STRESSIGA LIV !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0