Alingsås vs Gråbo

Nu har vi bott här i snart 7 månader, i Gråbo alltså ;)
När vi först flyttade tillbaka till Gråbo efter att ha bott nästan 5 år i Alingsås så undrade jag varför jag gav upp Alingsås, jag trivdes faktiskt där, kanske inte på citronen. Men med livet och vännerna man skaffat sig .. Så kom vi hit, de flesta vännerna hade flyttat är ifrån. Inga (då) trevliga grannar och en liten knodd på 3 månader och en sambo som bara ville ut på Mjörn och åka wakeboard. Alltså så saknade jag Alingsås så grymt mycket och frågade mig både en och två gånger om detta husköp verkligen var rätt för oss..

Idag 7 månader senare så äääälskar jag att bo här, självklart saknar jag mysfrukostarna med bästaste Erika, shoppingrundorna, och att ha någon att prata av sig med dag som natt. Saknar även Mariette, alla våra promenader med både vovvar och gravidmage som senare blev promenader med barnvagnar istället :) även där fika och massa prat :) men just nu äääälskar jag livet i Gråbo. Skulle inte byta bort det för allt i världen.. Har två fantastiska grannar, Mathila & Karin med deras lilla Haley sen även deras andra barn oliver Amanda Simon & Julia :) blir mycket hängande med dom på dagarna :) mycket tid även på babyöppet tisdagar och torsdagar :) vi är våran lilla mamma-liga. Bestående av 5 mammor & 4 barnvagnar, behöver jag nämna lika blickar vi får när vi tar upp hela vägen ;) eller varför inte när vi alla ska in på netto eller Bonum :) haha.. Underbart..


Kommentarer
Postat av: mathilda eckersjö

Förstår verkligen va du menar med att sakna vännerna..saknar alla min vänner i Uddevalla. Men har ju fått massa ny vänner här..:) SÅÅÅÅ kul att ni flyttade hit :) kram

2013-01-24 @ 19:29:03
URL: http://mathildahanssen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0