Svar på kommentar

Fick en kommentar "vad du klagar, så är det att vara mamma! :)" från Johanna M

Måste bara rätta dig lite. Visst är det så att vara mamma. Men eftersom jag skriver om mina tankar och känslor.

Och som jag skrev. Har man inte egna barn så är det svårt att förstår och inse vad alldeles för lite sömn gör med kroppen, speciellt när man ska vara en pigg, glad & rolig mamma dagen som följer.. Jag älskar att vara mamma och skulle inte byta bort det mot allt i världen. Men ibland säger både huvud och kropp bara ifrån ..
Innan vi fick barn så visst hade man nätter man inte kunde sova bra under. Men att ständigt bli väckt pga en liten kabrat som behöver ens fulla uppmärksamhet på 0,5 sekunder ska man piggna till i huvudet och förstå vad bebisen vill. Det är omöjligt för en utan barn att förstå ! :)
Vi mammor gör en fantastiskt jobb (de pappor som tar nätterna och tidiga morgonar med självklart)

Men ni som ha åsikter och påpekar hur jag är och sköter min mammaroll är välkomna att sova på våran soffa så ställer jag mer än gärna ut Izabellas säng i storarummet så har ni de ansvaret 24/7 så får vi se hur pigga ni är efter 4 månaders icke sömn , lycka till ! :)


Kommentarer
Postat av: mathilda eckersjö

Finns verkligen sånna som måste klaga på allt!

2013-02-03 @ 23:03:46
URL: http://mathildahanssen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0