Förkylningstider

Ja, nu när sommaren är över (?!) innan vi ens har fått någon så kommer dessa älskade tider med förkylningar och sjukdomar från alla håll och kanter. Den första som fick förkylning i familjen var lilla Izabella.. I torsdag började den bryta ut. Märkte att det var ovanligt gnällig och nöjde sig enbart när hon blev buren. Okej att mitt barn älskar att vara i famnen men vagnen brukar ändå passa om hon får sitta upp med leksaker framför sig men inte i torsdag inte så var det gnäll gnäll och ännu mera gnäll såfort jag närmade mig vagnen men henne..
Runt 17;30 tiden började hon nyss något hejdlöst och snoret började rinna, gick då hem och tog tempen 36,9 ingen direkt feber, men för henne som brukar ligga runt 35,8-36,0 så var det en höjning.

Så i går var det en rent helvete hemma medan Magnus var på jobbet. En sån slö, trött och gnällig Izabella har jag ALDRIG upplevt.. Hon brukar vara full med energi och jaga mina fötter med den där förbannade gå-stolen så det står härliga till. Men igår låg hon vara på Magnus täcke på golvet och kollade på DC (Disney Channel) och slumrade om vart annat. Fram tills faster kom, så vaknade hon till liv lite granna och ställde till med ett liv tills dess att pappa Magnus kom hem, så sov hon från 16-19 .. Hon brukar i normala fall börja gnälla för sin trötthet strax innan 20;00 och gjorde så igår med, men vägrade somna förens 22:15 snacka om att jag var trött..

Helt onödigt inlägg men men, sånt som händer ;)

/z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0