Laktoshelvete !!!!!

Har aldrig haft problem med att äta laktos produkter, fram tills mitten av graviditeten . Då jävlar ! Kunde knappt lukta på ett glas mjölk innan det var dags att bosätta sig på toaletten ! Min barnmorska sa att en del kan få de så under graviditeten men det försvinner under de första veckorna efter förlossning . Första veckorna ?!! Det har gått över 7 månader nu och jag klarar fortfarande inte laktos !

Hur som helst anledningen till att jag just fastnade för laktos "ämnet" på bloggen just nu är att älsklingen överraskade med att han var och handlade, lagade maten, plockade undan efter maten och serverade efterrätt..
Pommes (broccoli till mig) , kött & bea-sås (BEA-SÅS = bara laktosprodukter! ) till efterrätt fick han chokladpuddig då jag inte fixar att äta de, spy rakt ut då, aldrig klarat av de. Och jag fick en choklad milkshake . Tog bara lite av den då det är 95% mjölk/glass/grädd i. Men nu var det kör.
Låg i soffan i fosterställning och hade magkramper ! Fy fan !!

Varför just jag ?! Varför kan inte jag få tåla laktos ! Jag som ex äääälskar mjukglass! Kan äta det året om utan problem. Ge mig det i -25 grader och jag äter upp den !

Ååååååå magkramp !!!!!

Onej det räcker inte att gå på toaletten när man e överkänslig mot laktos, inte för mig iallafall.. Jag måste allt härda ut smärtan i magen fullt ut ..
Får även en mage som ser höggravid ut igen .. Inte så snyggt måste jag säga !

Hej o hå, krampa på !!

/z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0