- I väntans tider

Ja snart är det julafton ...igen.. Kommer igår julen 2011 som att den va för några månader sen. Då firade vi som vanligt hemma hos min mormor , de året utan Mathias (han är med i år :D)
Känns konstigt att det redan är jul igen.. Vad har hänt med 2012?!!

Suttit och småsurfat lite på nätet. Det är sjukt hur jävla många barn som får uppleva julen som en högtid som bara innehåller massa alkohol.. Julen enligt mig är för barnens skull.. Och barn ska inte veta vad alkohol är eller hur den förändrar människor! Ska det vara så jävla svårt för vuxna människor att kunna avstå alkohol 1 enda jävla dag på året ?! Och hur är man i huvudet om man super sig full när man är i närheten av barn ?!! Nä jag lider verkligen med alla de barnen som inte får uppleva en jul som den ska få upplevas.. Någonting som är så självklart för mig att ge min dotter , en vit jul, hela min släkt har alltid haft en vit jul för alla barnens skull ser inte alkoholen som någonting som tillhör julen. (Förutom 2,25% glöggen man kan köpa i mataffären. Men även där finns 0% glögg. Men det smakar inte glögg utan mer varm saft därav 2,25% )
Sidospår, nu tillbaka till ämnet.
Artisten Jessica Andersson som en gång i tiden var med i fame factory berättade i ett program att hon som barn bodde i fosterfamilj då hennes mamma var lite för glad i flaskan. Men ett år skulle hon och hennes bror (tror de va bror) få fira jul hemma hos sin mamma. Jessica hade varit överlycklig då mamman sagt att hon slutat dricka och lyckats övertala familjen om att detta va bra för alla parter..
Men när julafton väl kom och Jessica o hennes syskon kom dit så gick de ett par timmar sen va mamman stupfull. Välte saker och ting , trampade på glas och beteende sig allmänt illa.. Så det slutade med att Jessica fick ringa sin fosterfamilj i smyg för mamman och springa ut när hon såg bilen med en full mamma springandes efter sig..

Så nu 25 år senare kommer hon fortfarande ihåg de. Tänk på de ni som tycker att det ska stå alkohol på bordet på julafton ..

/z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0