Påskafton

Ja då va det påsk igen då..
Idag är det en rätt fullspäckad dag.. Vi brukar aldrig fira direkt påsken men i år så ligger påskafton på min brors födelsedag. Så vi ska hem till honom och äta lite påskmiddag/lunch runt 2 tiden.. Å innan det ska jag hinna in i duschen, göra mig klar, ta ut vovven & hinna en sväng till bolaget.. Bara genom att skriva att så börjar jag känner ryggvärken ;)

Efter kalaset hos Jim kanske det bli ett besök hos familjen Peterson.. Men har inte velat bestämma det än då jag inte vet hur ryggen mår efter en kanske inte hel dag men för mig kommer det kännas som det..

Började tänka lite på att förr, när jag var liten så firade vi faktiskt påsk.. Vi letade alltid efter påskägg hemma hos mormor & morfar, å efter det var det middag.. Fast påskfirandet kanske dog ut lite med våran generation .. För man hör väldigt sälla om att folk faktiskt firar påsken. Eller är det vara jag som har skev uppfattning ??

/z

Påskägg som snart ska ges bort ;)

Daisy äter INTE av ägget, utan enbart luktar ;) så ni inte tror att jag matar hunden med godis ;)


Kommentarer
Postat av: ♥ Sojkas framtid ♥

Hej!



Tittar in och önskar en Glad Påsk! :)



KRAM!

2012-04-07 @ 12:58:46
URL: http://www.sojkasframtid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0