Babbel babbel

Våran dag har varit väldigt bra. För mig blev det dock ingen promenad ner till Gråbo utan åkte bil ner med Tessan även hem. Men Magnus, Daisy, Izabella & farmor Gisela gick både ner och hem igen.
Jag har haft otroligt ont idag, smärtan går att jämföras med den jag kände när jag skulle resa mig upp efter förlossningen. Riktigt smärta ner till. Kanske för att stygnen är på väg ett lossna. Eller a, jag vet inte...

Imorgon ska Magnus in och jobba ett par timmar. Det betyder att det är första gången jag ska vara helt ensam med Izza, hur ska det gå? Blir att lägga henne i vagnen och ta oss en promenad ;)
13:00 kommer våran BVC sköterska på hembesök med. Då har förhoppningsvis Mag is hunnit hem med så jag slipper prata med människor jag inte känner ;p
Efter hennes besök blir det att plocka upp vårt badkar från källaren, börja tömma det utrymmet.. Även slänga vårt köksbordet.. Äntligen !
Köper oss ett nytt när vi flyttar sen. Använder aldrig vårt köksbord som vi har nu. Rätt konstigt ändå då köket ska vara husets hjärta. Bli bättre när vi flyttar till ett ställe vi trivs i !
Ska (om jag hinner/får tid) försöka rensa ur alla vara garderober vi har här med, finns massa skit i dom.
Dock känns det inte roligt att göra allt detta med ett litet spädbarn och en karl som ska jobba.. Men de får väl gå. Vi kvinnor har ju liksom allt sånt inprogramerat, vi klarar precis allt de där männen behöver två händer till, de fixar med med ett barn i famnen o en hand fri. Det är så vi är utvecklade till..

Åå vad skönt det ska bli att ÄNTLIGEN lämna Alingsås och komma tillbaka till Gråbo igen. Vill verkligen inte att Izabella ska växa upp i asås..

Men nu ska tjejen matas sen läggas ner i sin säng för att sova helt ensam :(

/z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0