bebis !

varit hos barnmorskan idag.. 7:50 hade jag tid.. Magnus följde inte med denna gången utan tog med min Tessan (hans lillasyster och min absolut bästa vän !) istället :)
Fick ta ett stick i fingret och kolla boldvärdet 5,2 hade jag på fastande mage. Efter det fick jag dricka en äcklig socker lösning så jävla äckligt, kändes som de va rinnande socker typ, de va så sött att tom läpparna klistrades ihop.. VIDRIGT ! iallafall, ca 2 timmar efter jag taigt de så va de dax för ett nytt boldvärde 6,8, min kropp hade anterat de jättebra ! :) Anledning till attjag fick dricka de där va för att jag hade på gränsen på mitt BMI eller nått sånt tror jag att det va.. Sak samma, kollade även mitt hb (järnvärdet) jag hade 111 och jag ska ha innan gravidietet ca 115 och nu när jag är gravid ska jag tydligen ha ca 120-125.. Så egentligen ska jag väl äta järntabletter.. Men vi skulle avvakta tills nästa gång jag ska dit (19/12)
Efter alla prover och sånt så kom min bm och hämtade mig och de va dax för att lyssna på bebis hjärtslag för allra första gången.. Ååå så magiskt de va .. höra hur lilla bebisens hjärta slog så fint :) 130 slag per minut. Åå ska man tro på myten om att man kan kolla könet på barnet via hjärtslagen så ligger det en liten pojke i magen.. (jag tror inte på att man kan kolla sånt.. )
xoxo

Kommentarer
Postat av: Sarah

När jag väntade Eliaz så låg de mellan 130-145 typ och nu med lillan brukar de ligga stabilt på 158 ca :) så för mig stämmer det iaf! :D

2011-11-23 @ 23:58:39
URL: http://Http://saracaroliine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0