GI - Kyckling med broccoli & blomkålsmos :)

Idag blev det som sag kyckling med broccoli & blomkålsmos.. Som jag skrev innan var jag otroligt skeptisk till att göra mos av grönsaker just för att jag älskar potatismos, men jag valde att ge det ett försök och jag är OTROLIGT glad att jag gjorde det.. Detta moset var så otroligt gott :)


Vi gjorde även en kallsås på creme fraish. riven vitlök & skyet från kycklingen :)

Detta behöver du -

  • 1 blomkålshuvud
  • 1 broccolibuket? heter det verkligen så?
  • ½ dl grädde
  • Salt peppar
  • 4 st kyckling filéer

Gör såhär

  • Stek kycklingen ca 7 min per sida
  • Skär broccolin och blomkålen i mindrebitar och låt dem koka i samma kastrull tills de m mjuknar, häll gärna ner lite grönsakbuljon.
  • Häll bort vattnet och mixa grönsakerna och tillsätt lite grädde
  • Smaka av med salt, peppar och en klick smör (jag använde flytande steksmör)


Grönsaker




Kycklingen



Ner i mixern



Moset :) (Färgen kanske inte är den vackraste, men det är supergott)




Slutresultatet :D



Smaklig måltid

Kommentarer
Postat av: Pia Svensson

Detta ser fantastiskt ut. Det skall jag prova i helgen mums

2011-01-13 @ 08:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0