Jobbig kväll

Usch vad gap och skrik de har varit här ikväll =/ hur får man ett barn att somna utan ett typ krig vareviga kväll ?!!
Och om inte de skulle vara nog har våran lilla bestämda dam bestämt sig för att pappa inte duger alls längre, iallafall inte när det kommer till blöjbyten eller nattning. Dom två tillfällena som man verkligen vill få slippa ibland..

Började nattningen 20:00 prick idag, till bonde söker fru. Gick väl inte halvbra tyckte jag. Vid 20:45 började gnället, då hann övertröttheten komma innan jag lyckades få henne att somna ! Skit ! Efter mycket envishet från både mig och Izabella vann jag kampen om sitt-stå-liggläge, de blev liggläge för henne med napp varvat med flaska. 21:30 började ja ge upp och bad om hjälp även fast jag vet att de inte hjälper då hon bara vill somna hos mig. Men en 5 minuters pause fick jag iallafall. Så jag hann kissa och gå ett varv i lgh. Sen tillbaka till ungen. 22:30 somnade hon ÄNTLIGEN. Vi pustade ut och gjorde oss klara för natten. När vällingen var gjord, tandborstningen klart och sminket borttaget så hörde vi riktigt hur sängen skrek på oss och vi kunde nästan skymta mr blund på sängkanten. Men Onej så fel vi hade. Då bestämde sig izza för att vakna igen, underbart.. Nu i skrivandes stund somnade hon om..

Så GODNATT !!

/z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0