Myror i benen

Herregud vad har denna graviditeten gjort med mig egentligen ??
Jag kan svära på att jag är (var) världens lataste människa.. Gym, promenad, löpning tss sånt trams va inget för mig. Kaffe, cigg & fika snackar vi !
Men den senaste månaden, herregud, jag går långpromenad med vovven i stort sätt VARJE dag.. Lata Zara har helt plötsligt förändrats till en mer aktiv !
Åå de värsta va igår då jag låg i sängen nästan hela dagen. Daisy fick en pytte promenad på kanske 15-20 min.. Åå de gjorde att igårkväll mådde jag inte bra. Halsade vattenkanna efter vattenkanna och kände mig stor och äcklig..
Jag tror ju att det var bara för att jag inte hade tagit någon långpromenad..
Så idag blir det en långpromenad !

Jag får ofta frågan - Hur orkar du gå på promenad såhär i slutet av graviditeten? - Hur orkar du gå bort och handla själv? - Hur fixar du att ta ut hunden varje dag..
Hm, skulle jag bara sitta hemma nu bara för jag har idag 9 dagar kvar? Sitta hemma o tycka synd om mig skälv? NejTack !
Måste jag handla så måste jag.. Givetvis gör M oxå det. Men ska jag tex ta en kopp kaffe o mjölken e slut så går jag naturligtvis bort och handlar mjölk. Jag stor handlar inte själv liksom.
Åå ang vovven.. Vem ska annars gå ut med henne när M jobbar? Vi har själva tagit på oss ansvaret om henne. Skulle hon bli drabbad för att jag går och blir på tjocken? ALDRIG ! Dock är det lite jobbigt att behöva böja sig ner när de e nr 2 som ska plockas upp.. Men man överlever :)

/z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0