+ 5

(fortfarande för värkar :'( )

Börjar känna mig värdelös och otillräcklig.. Som om nått är fel på mig.. Varför vill vårt barn inte träffa oss.. Jag vet att det är vanligt att gå över. Och jag var beredd på det med. Men jag trodde aldrig att det skulle ta såhär mycket på mig och mitt psyke.. Detta är inte kul alls.. Har aldrig känt mig som en sämre människa.. Känslan är svår att förklara..
Men försöker vara glad o ta tag i dagarna, men nu är jag så trött på allas frågor - "när kommer bebisen?" "har den inte kommer än?" "du har ju varit gravid i evigheter" - JAA det kanske jag har ! Skulle jag få bestämma skulle jag ha fött för 5 dagar sen !!
Den frågan är faktiskt inte rolig att få 40 gånger om dagen.. Någon gång då o då så okej, de kan jag ta.. Men inte hela tiden !!
Likadant dom som hör av sig nu, enbart för att bebisen är på väg.. Skäms ni inte? Inte hört ett ljud ifrån er på över 9 månader men nu när det kan vara dax när som helst så beter ni er som om vi vore bästa kompisar eller nått ???

Nu har jag klagat färdigt... för en stund iallafall :-p

/z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0