Jag leeeeeever ! ;)

Tro det eller ej, men jag lever faktiskt ;)
Mycket har hänt i livet.. Vääldigt mycket..

Tänkte berätta om dagen då livet började ta sin ändring.

Ett par dagar innna hade jag insett att inte allt stod rätt till, jag mådde otroligt illa och boobisarna värkte konstant hela tiden.. Så...
Söndagen den 24 Juni 2011
Dagen började som de flesta helgdagarna, jag och älsklingen satt och åt frukost i storarummet. När jag tillslut var tvungen att springa in på toa (Fick inte behålla den) Jag trodde att jag var på väg att bli magsjuk. Men efter ett par timmar slog det mig att jag faktiskt har mått illa & haft ont i boobisarna innan, så då var jag säker på att det var dax att göra ett test.. Förklarade för magnus hur jag hade mått de senaste dagarna och även vad jag hade för aningar om varför detta beteende från min kropp och att jag ville åka till apoteket inne på Maxi (de ända som har öppet en söndag) för att köpa ett test.. Han tyckte mer att jag var löjlig, för jag gick ju faktiskt på P-piller ! Men sagt och gjort vi satt oss i bilen för att inhandla testet..
När vi kom hem gick jag raka vägen in på toaletten för att fixa testet, det skulle ta fem minuter innan testresultatet skulle visas, det tog 50 SEKUNDER innan det visade POSITIVT ! miljoner tankar började snurra i huvudet på mig. Är jag redo för att bli mamma? Klarar jag och magnus av föräldrar rollerna? Hur tar man hand om ett barn? Är det något fel på testet eftersom det visade resultatet så snabbt? Jag gick ut i storarummet och gav magnus testet, han kollade på de och sen på mig.. han behövde inte säga nått, hans blick sa allt - HUR SKA VI GÖRA?! (Bestämde mig för att inte röka mera förrän vi hade bestämt oss)

Måndag den 25 Juni 2011
Jag jobbade 7-14:15. Åkte sedan till Gråbo för att köpa ett nytt test (litade inte fullt ut på det jag tog dagen innan) (Köpte clear blue digital) Mötte upp Hannah och Nellie & gick hem till mamma som bor i Gråbo, gjorde testet och det visade självklart också positivt och även att jag var i 3:e veckan.. Jag blev helt ställd och röksugen började bli jättejobbigt. Så jag rökte, jag rökte massor den dagen. Hade alltid en cigg tänd. Mamma vart överlycklig över att jag var gravid, men jag var inte lika glad. Jag och magnus hade en hel del att prata om när han slutade jobba. Men hur som helst. 
Jag, Hannah & hennes dotter Nellie gick hem till hannah. Vi käkade mat och jag somnade efter maten. Sen ringde Magnus. Han var på väg till Gråbo med Lena & Björn. så jag gick ner och vi åkte hem.. Vi bestämde oss senare den kvällen för ....
ATT VI SKULLE BLI FÖRÄLDRAR !


Testet visade helt fel.. Vid detta tillfället var jag i vecka 7.. Hade vårt inskrivningsmöte med våran barnmorska Anette Forsberg den 17 Augusti och då var jag i v10+6 så om vi nu ksulle ha valt att göra abort (HEMSKA TANKE) så tycker jag att vi fick en tid otroligt sent faktiskt.
Idag är jag i slutet av v18 (17+6) Så imorgon går vi in i vecka 19.. :D


v17 (16+5)

Är världens lyckligaste..
Detta är det bästa som här hänt mig / oss..

<3 Magnus <3 Knodd <3 Daisy !

Kommentarer
Postat av: leenaa :)

Jag tror du kommer bli en grym mamma :) <3

2011-10-03 @ 21:51:20
URL: http://lenalindroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0