Akuten

Detta skrev jag i Tisdags 3 november, därför står det igår...
Jaaa, Igår ringde jag vårdcentralen i alingsås pga en blåsa som gjorde så sjukt jävla fu*king ont vid svanskotan, men dom skickade vidare mig till akuten.. Det var jag inte alls pigg på, jag har allt hör hur länge man måste sitta på akutmottagningen i alingsås.. Men detta gick ovanligt fort.. på 3,5 timmar va allt klart varan 1 timma va jag iväg och käkade, så egentligen 2,5 timmar..
Började med att dom tog blodprov o sånt.. sen fick jag sitta i väntrummet en stund, sen kom en läkare och hämtade mig.. hon kollade på blåsan och beslutade sig för att det skulle bli en mindre operation och jag skulle behöva vara vaken för att jag är gravid..
Fick "rast" en timma från akuten så jag och älsklingen åkte och käkade pizza på LaFontana här i alingsås.. Dock fick jag inte i mig så jättemycket, va bara jättenervös inför återbesöket till akuten..
Men det var bara att ta tjuren vid hornen och åka tillbaka till sjukhuset.. vi va där ca 19:15 igen och jag blev hämtad av en SSk-student vid 19:35..
Då va de dax..
Jag kom in i ett rum, fick lägga mig på en bår... De kom in en usk och tvättade + la på nått som hon kallade bedövningssalva BULLSHIT de va ingen bedövningssalva.. Sen kom läkaren som ja träffade tidigare på kvällen in med en annan läkare..
De ville ge mig 4 st bedövnings-sprutor innan de skulle börja att snitta upp såret.. 
En spruta klarade jag, jag bröt ihop.. grät som ett litet barn av bara sprutan.. Fyfan vad ont det gjort.. 
Så det fick enbart bli en spruta och sen va det dax för dom att snitta upp..
Det kändes i typ 3 sekunder sen va det som att luften gick ur mig på nått sätt.. Så jävla skönt när dom äntligen fick bort det som hade vart så jobbigt för mig i två dagar.. Ääääääntligen kunde jag vara som vanligt igen..
De kom in en usk och städade och tvättade rent efter ingreppet.. Jag fick lite kompresser & lite medicin.. Typ antibiotika fast godkänt för gravida..
Nu väntar jag bara på en kallelse till sjukhuset .. För det ska tydligen bli en stooor operation, ska bli nedsövd o så.. Får hoppas att dom har tänkt igenom detta eftersom jag är gravid.. och va jag har fått lära mig så ska man absolut inte bli nedsövd då... Men läkare måste ju veta bäst...
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0